• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 עולמי

68% מבאי מכון כושר בשיקגו נדבקו בנגיף למרות ריחוק חברתי ומסיכות

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן בדק, טרם מבצעי החיסונים, כמה מתעמלים נדבקו בקורונה באימוני מכון כושר

המתאמנים עטו מסיכות ונדבקו בקורונה. אילוסטרציה

בדיקה שקיים המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן (ה-CDC) בהקשר להידבקות בנגיף קורונה במכוני כושר העלתה שבכמה מקרים נדבקו מתעמלים במכונים אלה למרות שהקפידו על ריחוק חברתי ועל אמצעי מניעה נוספים. דיווח על כך פורסם בסוף השבוע שעבר באתר ה-CDC. במקרה אחד במכון כושר בשיקגו, 68% מהמתעמלים נדבקו בנגיף.

האירועים התרחשו ביוני-יולי 2020 והבדיקה עצמה נערכה באוגוסט, טרם החלו מבצעי החיסונים.

במכון בשיקגו, מתוך 81 משתתפים בפעילות אירובית ובעצימות גבוהה - 55 נדבקו. 22 מהנדבקים השתתפו בשיעורים ביום שבו החלו להופיע תסמיני קורונה אצלם או זמן-מה לאחר מכן. 76% מהמתעמלים עטו מסיכות אולם לא באופן קבוע במהלך האימון.

מכון הכושר פעל בהתאם לכללים: האימונים התקיימו ב-25% מהתפוסה המקסימלית, או פחות. כל המשתתפים נדרשו למסיכה, עברו בדיקת חום בכניסה ומילאו שאלון תסמינים. הם התאמנו במרחק של 1.80 מטר זה מזה, חלקם הביאו איתם ציוד אישי. בעקבות המקרה נסגר מכון הכושר. כל המשתתפים דווחו על חשיפה אפשרית לקורונה.

בהודעת ה-CDC נאמר שההתפרצות מיוחסת לשיעור גבוה של משתתפים חולים סימפטומטיים, או אף א-סימפטוטיים ועדיין מידבקים. כאמור, האירוע קרה בחודש אוגוסט האחרון, אז עדיין לא היו חיסונים. היו גם מקרים כאלה בשלושה חדרי כושר בהונולולו, הוואי.

בהודעת ה-CDC הודגשה  חשיבות "אסטרטגיות משולבות למניעת קורונה", כולל שימוש במסיכות במקומות ציבוריים, איתור אנשים סימפטומטיים, בידוד לאחר הופעת תסמין או בדיקה חיובית ובידוד של אלה שנחשפו לקורונה.

סכנת ההדבקה במכוני כושר עמדה, כזכור, במוקד דיונים סוערים שהתקיימו בוועדת הקורונה בכנסת. משרד הבריאות טען שיש דיווחים על הידבקות במכוני כושר וקיימת סכנה בעיקר באזור של פעילות אירובית באימון בעצימות גבוהה שבו מתאמנים מפזרים סביבם רסיסי רוק. בישראל, עד כה, לא נאספו דיווחים על מקרי הידבקות במכונים.

כיום מותרת בהם בארץ פעילות רק תחת הוראות מחמירות של מחוסנים או מחלימים. כמו כן נדרשו המכונים להצטייד במערכות אוורור משוכללות לסינון אוויר.

נושאים קשורים:  מכון כושר,  נגיף הקורונה,  הדבקה בנגיף,  חדשות,  19-COVID
תגובות
28.02.2021, 11:52

המסקנות של הcdc ממש מרתקות ....(בציניות כמובן)