חדשות

משרד הבריאות לבג"ץ: קיימת זליגה של קנאביס רפואי לשוק השחור

מנתונים חדשים עולה כי מספר המטופלים בקנאביס רפואי בישראל מגיע כבר ליותר מ-64 אלף | במשרד הבריאות מצביעים על תופעה בעייתית: מינון כפול שמונפק למטופלים מסכן את בריאותם וגורם לעליית מחירים

חממה לגידול קנאביס. צילום שאטרסטוק

משרד הבריאות עדכן ביום חמישי האחרון את בג"ץ כי "קיימות אינדיקציות ברורות לקיומה של תופעת זליגה של קנאביס רפואי לשוק השחור עקב ניפוק כפול של מוצרי קנאביס למטופלים". כך דיווחה שלי אפלברג ב"דה מרקר".

את העדכון העביר מנהל היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) במשרד הבריאות, יובל לנדשפט, לקראת הדיון הצפוי בחודש הבא בסוגיית האסדרה החדשה של הקנאביס הרפואי.

במסגרת כתב הטענות שהעביר משרד הבריאות נמסר כי המינון הכפול שהונפק למטופלים - ואין מדובר בתופעה שולית - עלול לסכן את בריאותם; מטופלים אחרים רוכשים קנאביס רפואי במחירים מופקעים ובכך מוחרף המחסור הקיים.

בעתירה לבג"ץ שהוגשה בשם קבוצת מטופלים נטען שמשרד הבריאות וחברות הקנאביס לא פעלו בהתאם להחלטת בג"ץ לספק להם קנאביס רפואי על פי כללי האסדרה החדשה. משרד הבריאות דורש שאספקת הקנאביס תהיה על פי המחירון החדש: 150 שקל ל-10 גרם ו-30 שקל לבית המרקחת (ללא כל קשר לכמות) במקום מחירי האסדרה הישנה שעמדו על 370 שקל ללא הגבלת כמות, לא כולל עלות משלוח בסך 100 שקל.

במסמך העדכון הודיע משרד הבריאות שמספר המטופלים עם רשיון המותאם לאסדרה החדשה עומד על 58 אלף, לעומת 3,493 מטופלים באפריל שעבר ובסך הכל 64.5 אלף מטופלים בקנאביס רפואי, בהם 6,200 המחזיקים ברשיון המותאם לאסדרה הישנה. כן נמסר לבג"ץ שהמעבר לרשיונות המותאמים לאסדרה החדשה נמצא בשלבי סיום ומטופלים התרגלו לקבל את המוצרים דרך בתי המרקחת. נכון לסוף ינואר, 34,600 מטופלים רכשו מוצרים בבתי המרקחת.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  בג"ץ,  משרד הבריאות,  חדשות,  שוק שחור
תגובות
אנונימי/ת
23.02.2020, 18:54

כשנותנים תכשיר שטרם הוכחה יעילותו או בטיחותו, לכל דורש, באינספור התויות לא מוכחות, וחמור מכך, ללא כל התויה שהיא, וללא כל אכיפה על המתן, האישור, או האיסוף של העודפים, אין להתפלא שהקנאביס זולג לכל עבר.
כשהתקשורת מפיצה חלקי אמיתות, ומציגה את הקנאביס כבטוח, טיבעי ופילאי, לא מפתיע שכל אחד עם כאב, דיכאון, הפרעות שינה, ושלל בעיות שונות , דורש קנאביס, והמציאות היא, שמי שרוצה, סופו שישיגו כך או אחרת, אם מרופא שיעדיף לא להתעמת, או ממטופלים אחרים.
לחלק קנאביס לכל מאן דבעי, ואז לתהות איך לבצע אכיפה, זה מעט מידי, ומאוחר מידי