• יו"ר: פרופ' יורם נבו
  • מזכירת האיגוד: ד"ר איילת הלוי
  • גזבר האיגוד: פרופ' אלי שחר
  • חבר ועד: ד"ר עדי ארן
  • חברת ועד: ד"ר אנדראה ניסנקורן
  • חברת ועד: פרופ' אביבה פתאל
חדשות

מענק של 750 אלף שקל לרופא עם ותק של מעל עשר שנים שיעבוד בפריפריה

פורסמו הקריטריונים למענקים לרופאים מומחים שיעברו לבתי חולים בפריפריה | הסכום הכולל למענקים: כ-33 מיליון שקל, מהם תשעה מיליון לרפואת משפחה

חדר ניתוח. צילום: אילוסטרציה

משרד האוצר פרסם אתמול (ב') את הקריטריונים למענקים לרופאים שהחלו או יחלו עבודתם בין ספטמבר 2018 לסוף 2019 בבתי חולים מוגדרים בפריפריה ובמקצועות שבהם קיימת מצוקת כוח אדם. הסכום הכולל למענקים: כ-33 מיליון שקל, מהם תשעה מיליון לרפואת המשפחה בפריפריה. מערכת נפרדת של מענקים נקבעה לפסיכיאטריה.

"דה מרקר" מדווח הבוקר (ג')  בכתבה של רוני לינדר כי עתה מוצעים מענקים בסך של עד 750 אלף שקל לרופא מומחה עם ותק בתחומו של מעל עשר שנים שיעבור לעבוד בפריפריה במקצוע נדרש מתוך רשימה סגורה. המשרות נקבעו לאחר בדיקת הצרכים האקוטיים הספציפיים של בתי חולים שונים בפריפריה. מומחה עם ותק של פחות מעשר שנים יזכה למענק של 500 אלף שקל.

בדיווח פורטו התפקידים שיזכו במענק הגבוה ביותר: כירורגים שיעבדו במרכז הרפואי זיו בצפת, מומחה שיקום במרכז "עלה נגב" הסמוך לאופקים, נוירולוגית ילדים ב"סורוקה"; אונקולוגית שתעבור למרכז הרפואי העמק בעפולה, מצנתר מוח שיעבוד במרכז הרפואי לגליל בנהריה ורופאת נשים שתעבור ל"יוספטל" באילת.

כן יינתנו מענקים למתמחים במקצועות במצוקה - 250 אלף שקל בפריפריה או 150 אלף שקל במרכז הארץ. המקצועות המוגדרים השנה כמקצועות שבמצוקה: פתולוגיה, רפואה משפטית, גריאטריה, המטו-אונקולוגיה ילדים, הרדמה, טיפול נמרץ ילדים, נאונטולוגיה (פגים), רפואה גרעינית, גנטיקה, כירורגיית ילדים וכלי דם, נוירולוגיה ילדים ושיקום.

נושאים קשורים:  מענקים לרופאים,  בתי חולים בפריפריה,  מענק פריפריה ומקצועות במצוקה,  חדשות
תגובות
03.04.2019, 21:56

ממש לא הייתי סומך על המענקים של אוצר.

אנונימי/ת
03.04.2019, 23:17

כתוב ש 9 מליון לרפואת משפחה אבל אין התיחסות באיזה אופן . ?

לכולם שלום
אחד באפריל זה חג הבדיחות ? כי 9 תקנים לרפואת משפחה לכול בפריפריה הצפונית והדרומית זאת בדיחה. זה ללא ספק החלטה של מי שלא מבין,אבל לא מבין כלום. בכול אחד מהמחוזות חסרים מאות תקנים, ובשנים הקרובות אלפים. 33 מיליון ש"ח לשנה, בחלוקה של 750 אלף לרופא מומחה יוצא 40 מענקים לשנה, כאשר חסרים מאות רופאים. מאות מומחים, מאות מתמחים. האם המומחים יעשו תורנויות במיון או במחלקות ? אם ההחלטה לא הייתה מסוכנת הייתי צוחק. אז שישמור עלינו אלוהים ושנהיה בריאים כי במערכת הבריאות זה נראה רע.
והכי מפחיד שליצמן שבע רצון. מי שהוא צריך להוסיף לו כדורים. ואת שר הבריאות לא שומעים בנושא בריאות. זוכרים שפעם , המענקים היו 70 מליון, לכול שנה, ורק למתמחים. וגם זה לא הספיק.

אנונימי/ת
04.04.2019, 22:22

נחמד,
אבל צריך כבר לדאוג לתנאי עבודה לרופאים בפריפריה.
אם אתה זורק רופא לעבוד בלי שום תנאים, גם אם הוא מאוד מוכשר הוא פשוט הופך להיות עוד רופא בפריפריה שאין לו יכולת להעניק רפואה טובה אמיתית, כמו שמגיע לתושבים היקרים שמשלמים בדיוק אותו הדבר כמו במרכז (הרי יש לנו רפואה סוציאליסטית)