• יו"ר: פרופ' יורם נבו
  • מזכירת האיגוד: ד"ר איילת הלוי
  • גזבר האיגוד: פרופ' אלי שחר
  • חבר ועד: ד"ר עדי ארן
  • חברת ועד: ד"ר אנדראה ניסנקורן
  • חברת ועד: פרופ' אביבה פתאל
חדשות

הנחיות לרופאים המטפלים בחולי אפילפסיה בשל שיבושים בייצור תרופות

משרד הבריאות, בהתייעצות עם איגוד הנוירולוגים, הפיץ הנחיות לגבי תרופות חלופיות ומינונים, בשל שיבוש בייצור תרופה קיימת

משרד הבריאות, בהתייעצות עם איגוד הנוירולוגים, הפיץ בימים אלו הנחיות לרופאים המטפלים בחולי אפילפסיה, בעקבות שיבושים ביצור ובאספקה של תכשירי Depalept של חברת כצט: התכשיר Depalept 500 Enteric Coatedי (EC) וכן Depalept 200 mg.

בהנחיות נאמר, כי כאשר מדובר בחולי אפילפסיה חל איסור לבצע החלפה גנרית של התרופה שבה טופלו עקב חשש ליציאת המטופל מאיזון. עוד ב-2005 הופץ על כך חוזר של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות דאז, ד"ר יצחק ברלוביץ.

במקרה של מחסור בתרופות משני הסוגים הנ"ל הניתנות בטבליות, יש להעביר את המטופלים ל-Depalept Chrono במינון יומי זהה לטיפול הקודם שניתן להם ב-Depalept EC, כשהוא מחולק ל-2 מנות יומיות, אלא אם כן הנוירולוג בדעה שניתן להסתפק במנה חד-יומית, אבל רק כשמדובר במצב ספציפי. אםלא ניתן להגיע למינון הקודם במדויק תוך שימוש בכפולות של 250 מ"ג (בפלפט כרונו ניתן לרשום בכפולות של 250 מ"ג) – על הרופא לרשום את המינון הקרוב ביותר. 

לחילופין ניתן לרשום למטופל Valporal (תכשיר של טבע) אך תרופה זאת צריכה להינתן ב-3 מנות ביום. בהנחיות נדרשים הרופאים המטפלים לשלוח את המטופלים לבדיקות של רמת ה-Valproate בדם לפני המעבר לתכשיר החלופי ושוב לאחר שבועיים לאחר המעבר לטיפול בתכשיר החדש. אם נצפה הבדל של למעלה מ-10% בין שתי הבדיקות יש להיוועץ עם נוירולוג.

הרופאים נקראים לבצע מעקב אחר תסמיני מינון-יתר כמו רעד, ובמקרים חמורים גם סימני אנצפלופתיה וסימנים אחרים של יציאה מאיזון, ולדווח על תופעות לוואי.

להורדת הנחיות משרד הבריאות לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  Depalept,  מינון,  Valporal,  הנחיות קליניות,  מחסור בתרופות,  טבע,  אפילפסיה,  כצט
תגובות