• יו"ר: פרופ' יורם נבו
  • מזכירת האיגוד: ד"ר איילת הלוי
  • גזבר האיגוד: פרופ' אלי שחר
  • חבר ועד: ד"ר עדי ארן
  • חברת ועד: ד"ר אנדראה ניסנקורן
  • חברת ועד: פרופ' אביבה פתאל
חדשות

חדר ניתוח משוכלל לנוירוכירורגיית ילדים נחנך במרכז הרפואי "שניידר"

חדר הניתוח החדש, שלדברי המרכז הוא "המתקדם והמשוכלל ביותר בישראל ובמזרח התיכון", מכיל מערכת MRI תוך-ניתוחי, מיקרוסקופ ומערכת ניווט במהלך הניתוח

חדר הניתוח החדש ב"שניידר" (צילום: המרכז הרפואי "שניידר")

במרכז "שניידר" לרפואת ילדים בפתח-תקווה נחנך בשבוע שעבר חדר ניתוח חדשני ומשוכלל לתחום נוירוכירורגיית ילדים. בית החולים ציין, כי חדר הניתוח הוא "המתקדם והמשוכלל ביותר בישראל ובמזרח התיכון" לניתוחים נוירוכירורגיים בילדים.

בחדר הניתוח מוצבת מערכת MRI תוך-ניתוחי במוח וכן מערכת ניווט, מיקרוסקופ ומערכות טכנולוגיות חדשניות אחרות.

בטקס חנוכת חדר הניתוח החדיש הציג מנהל יחידת הנוירוכירורגיה במרכז "שניידר", ד"ר שלום מיכוביץ', את החידושים והודה לתורמים שאיפשרו את הקמתו.

בית החולים הודיע, כי "הכנסת מכשיר הדמיה משוכלל כמו MRI לתוך חדר הניתוח הוא המשכו של תהליך הצטיידות והובלת קדמה טכנולוגית במרכז שניידר,  מה שהופך אותו לאחד המרכזים המתקדמים בעולם המערבי שבהם נעשה שימוש קבוע ב-MRI בשילוב עם 'נביגייטור' ומיקרוסקופ חדשניים בזמן ניתוחי מוח ועמוד שדרה בילדים".

ד"ר מיכוביץ הסביר, כי MRI תוך ניתוחי מספק הדמיה עדכנית ואמינה המשקפת את מצב השדה הניתוחי בזמן אמת, ובכך מאפשר ראיה כוללת יותר של המוח מסביב או אזורים מרוחקים. "ראיה גלובלית זו של המוח בזמן הניתוח היא חשובה בעיקר בשל העובדה שרקמת המוח נעה ומשנה את מקומה בתוך החלל התוך-גולגולתי ככל שהניתוח מתקדם, תופעה הנקראת BRAIN SHIFT", ציין.

הוא הוסיף, כי המערכת מאפשרת לרופא לתכנן לפני הניתוח ובזמן הניתוח את המהלכים הרצויים בכדי להגיע לתהליך בדרך הטובה והמדויקת ביותר. ה-MRI התוך-ניתוחי מאפשר גם כריתה טובה יותר של גידולים, במיוחד אלה בדרגה נמוכה, הדומים במראה לרקמה המוחית התקינה.

נושאים קשורים:  חדשות,  חדר ניתוח,  חדשנות,  חנוכת חדר ניתוח,  ד"ר שלום מיכוביץ,  מרכז "שניידר" לרפואת ילדים
תגובות